Zadzwoń do nas

Dziś jest niedziela 05 maja 2024
logotyp Iceland, Liechtenstein, Norway grantsflaga Unii Europejskiej

Wydział Gospodarki Komunalnej i Inwestycji działa w oparciu o następującą strukturę:

1)      stanowisko ds. komunalnych i spółek z większościowym udziałem Miasta Żywca;

2)      stanowisko ds. transportu zbiorowego osób;

3)      wieloosobowe stanowisko ds. inwestycji miejskich;

4)      wieloosobowe stanowisko ds. utrzymania parku i zieleni miejskiej;

5)      wieloosobowe stanowisko pracy – stacja obsługi stajni w parku miejskim;

6)      wieloosobowe stanowisko pracy toalety publiczne w parku miejskim;

Do zakresu działania Biura ds. Gospodarki Komunalnej należy w szczególności:

1)      w zakresie spraw komunalnych i współpracy ze spółkami z większościowym udziałem miasta:

a)      koordynowanie kontaktów Burmistrza ze spółkami z większościowym udziałem Miasta Żywca;

b)      prowadzenie spraw związanych ze sprawozdaniami z działalności Zarządów i Rad Nadzorczych Spółek za poszczególne lata;

c)      prowadzenie spraw związanych z uczestnictwem przedstawiciela Miasta Żywca w zgromadzeniu wspólników w spółkach z większościowym udziałem miasta;

d)     przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawie cen urzędowych za usługi przewozowe lokalnego transportu drogowego;

e)      koordynowanie prac związanych z udziałem Miasta Żywca w zadaniu pn. Oczyszczanie ścieków na Żywiecczyźnie, realizowanym przez Związek Międzygminny ds. Ekologii w Żywcu;

f)       koordynowanie kontaktów Urzędu ze stowarzyszeniami, konwentami i związkami gmin (miast), związanych ze współpracą na rzecz wymiany doświadczeń w zakresie nie zastrzeżonym do właściwości innych wydziałów;

g)      prowadzenie spraw związanych z cmentarzem komunalnym;

h)      organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi oraz pomnikami i tablicami pamięci;

i)        ubieganie się o środki finansowe na zadania związane z grobownictwem wojennym;

j)        prowadzenie ksiąg pochowanych oraz dokonywanie wpisu do imiennej ewidencji pochowanych na cmentarzach wojennych;

k)      prowadzenie spraw związanych z opieką nad zwierzętami bezdomnymi (psami i kotami) z terenu Miasta Żywca;

2)      w zakresie transportu zbiorowego osób:

a)      prowadzenie spraw związanych z planem zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego;

b)      prowadzenie spraw związanych z infrastrukturą przystankową;

c)      prowadzenie spraw związanych z uzgodnieniami zasad korzystania z dworców i przystanków;

3)      w zakresie inwestycji miejskich - planowanie zadań inwestycyjnych realizowanych na terenie Miasta Żywca przy współudziale właściwych wydziałów Urzędu (z wyjątkiem inwestycji z zakresu inżynierii miejskiej), realizowanie tych zadań oraz sprawowanie nadzoru inwestorskiego, a w szczególności:

a)         przygotowanie zadań inwestycyjnych, polegających na zlecaniu opracowania dokumentacji projektowej wraz z wymaganymi uzgodnieniami  i uzyskaniem pozwolenia na budowę;

b)        przygotowanie i przeprowadzenie przetargów na opracowywanie dokumentacji i realizację zadań inwestycyjnych zgodnie z ustawą  Prawo zamówień publicznych;

c)         zawieranie niezbędnych umów na opracowanie dokumentacji projektowych, realizację zadań inwestycyjnych, prowadzenie nadzorów inwestorskich i obsługę geodezyjną;

d)        koordynowanie realizowanych procesów inwestycyjnych na terenie miasta, współdziałanie w tym zakresie z inwestorami zastępczymi;

e)         udział w naradach i komisjach dotyczących przygotowania oraz realizacji zadań inwestycyjnych;

f)         sprawowanie nadzoru nad realizacją inwestycji miejskich i rozliczanie ich pod względem rzeczowym i finansowym;

g)        przygotowanie wniosków do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska  i Gospodarki Wodnej w sprawie dofinansowania zadań inwestycyjnych związanych z ochroną środowiska;

h)        opracowanie zbiorczych planów inwestycyjnych na rok następny w oparciu o propozycje złożone przez poszczególne wydziały i jednostki organizacyjne Urzędu;

i)          przygotowanie i realizacja zadań, polegających na modernizacji obiektów istniejących bądź kapitalnych remontów, gdzie procesy przygotowania i realizacji robót są analogiczne jak dla przedsięwzięć inwestycyjnych;

j)          współpraca z innymi inwestorami;

k)        gromadzenie i ewidencjonowanie dokumentacji inwestycji realizowanych przez Wydział;

l)          dokonywanie przeglądów zakończonych inwestycji;

m)      współpraca ze Związkiem Międzygminnym ds. Ekologii w Żywcu;

n)        współdziałanie z Wydziałem Finansów i Budżetu w zakresie wprowadzania środków trwałych do ewidencji po zakończeniu i rozliczeniu zadania inwestycyjnego.

4)      w zakresie utrzymania parku i zieleni miejskiej oraz stajni:

a)      prowadzenie prac związanych z utrzymaniem parku miejskiego;

b)      prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem zieleni miejskiej, w zakresie nie zastrzeżonym do właściwości innych wydziałów;

c)      prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień na realizację zadań z zakresu utrzymania parku i zieleni miejskiej;

d)     opieka nad zwierzętami w parku miejskim: prowadzenie i obsługa stajni (mini zoo), woliery dla ptactwa oraz współdziałanie w tym zakresie ze służbami weterynaryjnymi;

e)      organizacja działań promocyjnych z wykorzystaniem zasobów będących w dyspozycji stajni  i parku;

5)      prowadzenie całokształtu spraw związanych z obsługą i utrzymaniem toalet publicznych w parku miejskim.

 

Facebook
Poleć stronę