Zadzwoń do nas

Dziś jest piątek 03 maja 2024
logotyp Iceland, Liechtenstein, Norway grantsflaga Unii Europejskiej

Wydział Finansów i Budżetu działa w oparciu o następującą strukturę:
1) wieloosobowe stanowisko ds. księgowości finansowej i majątkowej;
2) wieloosobowe stanowisko ds. podatków i opłat.
Do zakresu działania Wydziału Finansów i Budżetu należy w szczególności:
1) w zakresie budżetu:
a) opracowywanie projektu budżetu (wraz z przygotowaniem projektu uchwały budżetowej);
b) zapewnienie bilansowania finansowych potrzeb miasta z dochodami własnymi i zasilającymi;
c) prowadzenie rachunkowości Urzędu zgodnie z obowiązującymi przepisami;
d) prowadzenie obsługi kasowej i księgowej;
e) prowadzenie analizy wykorzystania środków, będących w dyspozycji Rady;
f) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych, wydawanych przez Burmistrza, dotyczących
prowadzenia rachunkowości;
g) gospodarowanie etatami i funduszem płac wspólnie z Wydziałem Organizacyjnym;
h) prowadzenie całokształtu spraw związanych z obowiązkowymi zgłoszeniami do Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych umów zawieranych przez Urząd;
i) opracowywanie sprawozdań z wykonania budżetu i planu finansowo-rzeczowego;
j) współdziałanie z Regionalną Izbą Obrachunkową, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Izbą
Skarbową, Urzędami Skarbowymi i innymi organami kontroli;
k) opracowywanie projektów uchwał w sprawach budżetowych, finansowych i podatkowych;
l) współdziałanie z Wydziałem Organizacyjnym w zakresie realizacji spraw związanych z
gospodarowaniem Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych;
2) w zakresie podatków i opłat:
a) wnioskowanie do organów Miasta Żywca w sprawach wysokości stawek podatków i opłat
lokalnych;
b) dokonywanie wymiaru podatków lokalnych;
c) prowadzenie ogółu spraw związanych z opłatą skarbową;
d) prowadzenie obsługi księgowej i kasowej w zakresie podatków i opłat lokalnych oraz opłat
za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
e) prowadzenie egzekucji administracyjnej w zakresie podatków i opłat lokalnych oraz opłat
za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
f) rozpatrywanie podań i odwołań oraz wniosków z zakresu podatków i opłat lokalnych;
g) prowadzenie kontroli prawidłowości zeznań podatkowych;
h) opracowywanie wniosków, o ukaranie, do Urzędu Kontroli Skarbowej;
i) sporządzanie sprawozdań z zakresu podatków i opłat lokalnych;
j) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym, zaleganiu bądź nie zaleganiu w podatkach i
opłatach lokalnych.

Rachunek bankowy
Bank PEKAO S.A. O/Żywiec
31 1240 4142 1111 0000 4826 6196

Facebook
Poleć stronę