Mobilny Urzędnik w Urzędzie Miejskim w Żywcu
"Mobilny Urzędnik" jest usługą publiczną dla mieszkańców Miasta Żywca o szczególnych potrzebach świadczona poza siedzibą Urzędu Miejskiego w Żywcu (usługa mobilna), polegająca na obsłudze mieszkańców Miasta Żywca poza siedzibą Urzędu, celem ułatwienia załatwienia spraw urzędowych.
Program usługi „Mobilny Urzędnik” obejmuje wsparcie i pomoc poprzez wizytę pracownika Urzędu Miejskiego w Żywcu w miejscu zamieszkania lub pobytu Klienta, podczas której pracownik:
- udzieli pomocy w wypełnieniu wniosku, deklaracji lub innego formularza;
- udzieli wyjaśnień w odniesieniu do procedury administracyjnej związanej z usługą;
- przyjmie podanie, wniosek lub oświadczenie.
Osobami uprawnionymi do skorzystania z usługi „Mobilnego Urzędnika” są mieszkańcy Miasta Żywca o szczególnych potrzebach, którzy z powodu niepełnosprawności mają ograniczenia w poruszaniu się w stopniu uniemożliwiającym samodzielną wizytę w Urzędzie Miejskim w Żywcu
i spełniają przynajmniej jeden z wymogów wyszczególnionych poniżej:
- posiadają orzeczenie o niepełnosprawności;
- posiadają orzeczenie o całkowitej niezdolności do pracy.
Zakres usług świadczonych w ramach „Mobilnego Urzędnika” stanowią wybrane usługi znajdujące się w zakresie działania Urzędu Miejskiego w Żywcu:
- Ewidencja ludności
a) przyjęcie wniosku o zameldowanie na pobyt stały lub czasowy oraz wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy;
b) wniosek o zameldowanie bądź wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej. - Ewidencja działalności gospodarczej
a) złożenie wniosku o wpis/zmianę wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
b) złożenie wniosku o zawieszenie/wznowienie działalności gospodarczej;
c) złożenie wniosku o wykreślenie z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. - Opłata za odpady komunalne
a) złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
b) złożenie korekty deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. - Usunięcie drzew i krzewów
a) zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa lub krzewu;
b) złożenie wniosku o wydawanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu.
Szczegóły dotyczące usługi "Mobilny Urzędnik" w Regulaminie usługi dostępnym TUTAJ