Zadzwoń do nas

Dziś jest wtorek 30 kwietnia 2024
logotyp Iceland, Liechtenstein, Norway grantsflaga Unii Europejskiej

Biuro Rady Miejskiej działa w oparciu o wieloosobowe stanowisko ds. obsługi Rady.
Do zakresu działania Biura Rady Miejskiej należy w szczególności:
1) obsługa organizacyjno-techniczna sesji Rady poprzez:
a) zapewnienie, najpóźniej na 7 dni przed ustalonym terminem obrad, dostarczenia radnym
zawiadomienia o sesji;
b) sporządzanie protokołów, stanowiących urzędowy zapis przebiegu obrad oraz podejmowanych
uchwał i rozstrzygnięć;
2) prowadzenie rejestru uchwał Rady;
3) prowadzenie wykazu aktów prawa miejscowego;
4) prowadzenie bazy aktów własnych (w tym archiwizacja podpisanych elektronicznie aktów
utrwalonych w formacie XML);
5) przekazywanie uchwał Rady:
a) dla Burmistrza, za pośrednictwem Biura Obsługi Burmistrza Miasta, w ciągu 4 dni od daty
ich podjęcia – 1 kompletu w wersji elektronicznej;
b) Wydziałowi Organizacyjnemu – 1 kompletu w wersji papierowej;
c) Wojewodzie oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej z zachowaniem procedur i terminów,
wynikających z przepisów prawa;
d) stanowiących akty prawa miejscowego do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa
Śląskiego z zachowaniem procedur i terminów, wynikających z przepisów prawa;
6) przekazywanie Burmistrzowi, za pośrednictwem Biura Obsługi Burmistrza Miasta,
interpelacji i wniosków radnych, na które nie udzielono odpowiedzi w trakcie sesji Rady;
7) obsługa kancelaryjna Przewodniczącego Rady, komisji Rady oraz radnych (w sprawach,
wynikających z wykonywania mandatu radnego, po uzgodnieniu z Przewodniczącym Rady);
8) przygotowywanie, w razie potrzeby informacji dla Przewodniczącego Rady i przewodniczących
komisji Rady;
9) prowadzenie ewidencji interpelacji i wniosków radnych;
10) podejmowanie czynności zapewniających realizację wniosków komisji Rady poprzez;
a) prowadzenie rejestru wniosków;
b) przekazywanie wniosków i opinii komisji Burmistrzowi;
11) udzielanie pomocy radnym w wykonywaniu mandatu m.in. poprzez zapewnienie radnym
uzyskanie koniecznych informacji;
12) organizacja wyborów ławników do sądów powszechnych;
13) prowadzenie rejestru odznaczeń i zapewnienie obsługi kancelaryjno-technicznej w tym
zakresie.

Facebook
Poleć stronę