Zadzwoń do nas

Dziś jest piątek 03 maja 2024
logotyp Iceland, Liechtenstein, Norway grantsflaga Unii Europejskiej

Wydział Spraw Społecznych, Promocji i Współpracy Partnerskiej działa w oparciu o
wieloosobowe stanowisko ds. społecznych (oświaty, kultury, sportu, turystyki, opieki
społecznej, ochrony zdrowia oraz opieki na dziećmi w wieku do lat 3), promocji i współpracy
partnerskiej.
Do zakresu działania Wydziału Spraw Społecznych, Promocji i Współpracy Partnerskiej należy w
szczególności:
1) w zakresie oświaty:
a) współdziałanie z Miejskim Zarządem Szkół i Przedszkoli w Żywcu;
b) współpraca z podmiotami organizującymi kolonie, półkolonie, obozy oraz zielone szkoły dla
dzieci i młodzieży;
c) współpraca z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska w sprawie pozyskiwania środków na
organizację zielonych szkół;
d) współpraca ze stowarzyszeniami, jednostkami i innymi podmiotami prowadzącymi działalność
oświatowo-wychowawczą na rzecz dzieci i młodzieży;
e) prowadzenie spraw dotyczących udzielania dotacji, dla podmiotów niezaliczanych do sektora
finansów publicznych, w celu realizacji zadań z zakresu edukacji oraz kontrola prawidłowości
wykorzystania tych dotacji;
2) w zakresie kultury:
a) przyjmowanie zawiadomień od podmiotów prowadzących działalność kulturalną o organizowaniu
imprez artystycznych i rozrywkowych odbywających się poza ich stałą siedzibą albo w sposób
objazdowy, odbywających się na terenie miasta;
b) sporządzanie projektów uchwał w sprawie regulaminu przyznawania nagród i wyróżnień za
wybitne osiągnięcia sportowe;
c) sporządzanie decyzji o zakazie odbycia imprezy artystycznej lub rozrywkowej w sytuacjach
określonych przepisami prawa;
d) sporządzanie decyzji administracyjnych na organizację imprez masowych w zakresie kultury,
w tym imprez o podwyższonym ryzyku oraz kontrola prawidłowego ich wykonania;
e) inicjowanie, koordynowanie, propagowanie i wspieranie działań w zakresie kultury;
f) prowadzenie rejestru instytucji kultury;
g) przygotowywanie i realizacja uchwał o zakładaniu, przekształcaniu i likwidacji miejskich
instytucji kultury działających na terenie miasta;
h) przygotowywanie projektów statutów i aktów o utworzeniu instytucji kultury;
i) sporządzanie projektów umów zawieranych z kandydatem na stanowisko dyrektora samorządowej
instytucji kultury, określających warunki organizacyjno-finansowe działalności tej
instytucji oraz program jej działania;
j) współdziałanie z miejskimi instytucjami kultury, stowarzyszeniami oraz innymi
instytucjami w zakresie popularyzacji i rozwoju kultury oraz koordynacja ich działań;
k) wnioskowanie o przyznanie nagród za szczególne osiągnięcia w dziedzinie twórczości
artystycznej i upowszechniania kultury;
l) współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków;
m) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków i wydawanie zaświadczeń o wpisie;
n) prowadzenie spraw dotyczących udzielania dotacji, dla podmiotów niezaliczanych do sektora
finansów publicznych, w celu realizacji zadań z zakresu kultury i sztuki oraz kontrola
prawidłowości wykorzystania tych dotacji;
3) w zakresie sportu i turystyki:
a) sporządzanie decyzji administracyjnych na organizację imprez masowych w zakresie sportu,
w tym imprez o podwyższonym ryzyku oraz kontrola ich prawidłowego wykonania;
b) udzielanie pomocy organizacyjnej Komisji Opiniującej wnioski o przyznanie nagród i
wyróżnień za wybitne osiągnięcia w dziedzinie kultury fizycznej;
c) współdziałanie w zakresie rozwoju kultury fizycznej i turystyki ze stowarzyszeniami i
innymi organizacjami oraz udzielanie im pomocy w realizacji ich zadań statutowych;
d) współdziałanie ze stowarzyszeniami, mającymi za zadanie statutowe zapewnienie
bezpieczeństwa osób przebywających w górach, osób kąpiących się, pływających i uprawiających
sporty wodne;
e) sporządzanie projektów uchwał w sprawie określenia wykazu kąpielisk oraz sezonu
kąpielowego;
f) prowadzenie i aktualizacja ewidencji kąpielisk;
g) inicjowanie, koordynowanie oraz pomoc w organizowaniu imprez sportowych, jak również
rozwijanie różnych form turystyki i rekreacji;
h) współdziałanie z Miejskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Żywcu;
i) prowadzenie ewidencji pól biwakowych i innych obiektów, w których świadczone są usługi
hotelarskie oraz ich okresowa kontrola;
j) wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji pól biwakowych i innych obiektów, w których
świadczone są usługi hotelarskie;
k) prowadzenie spraw dotyczących udzielania dotacji, dla podmiotów niezaliczanych do sektora
finansów publicznych, w celu realizacji zadań z zakresu kultury fizycznej, sportu i
turystyki oraz kontrola prawidłowości wykorzystania tych dotacji;
4) w zakresie opieki społecznej:
a) współdziałanie z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Żywcu;
b) współdziałanie z organami, instytucjami, stowarzyszeniami i innymi podmiotami
działającymi na rzecz osób wykluczonych społecznie, starszych i niepełnosprawnych;
c) prowadzenie spraw dotyczących udzielania dotacji, dla podmiotów niezaliczanych do sektora
finansów publicznych, w celu realizacji zadań z zakresu opieki społecznej oraz kontrola
prawidłowości wykorzystania tych dotacji;
5) w zakresie ochrony zdrowia:
a) współpraca ze służbą zdrowia i Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną i innymi instytucjami w
zakresie realizacji programów promocji zdrowia i profilaktyki zdrowotnej mających na celu
tworzenie warunków sprzyjających zdrowiu i zmierzających do zapoznania mieszkańców z
czynnikami szkodliwymi dla zdrowia oraz ich skutkami;
b) przekazywanie informacji o realizowanych programach zdrowotnych;
c) przygotowywanie opinii w sprawie uchwał o likwidacji publicznych zakładów opieki
zdrowotnej, udzielających świadczeń mieszkańcom gminy;
d) realizacja działań wskazanych w Narodowym Programie Ochrony Zdrowia Psychicznego;
6) w zakresie opieki nad dziećmi w wieku do lat 3:
a) prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych oraz wydawanie zaświadczeń o wpisie
danego podmiotu do rejestru;
b) opracowywanie decyzji administracyjnych w przedmiocie odmowy wpisu do rejestru żłobków i
klubów dziecięcych;
c) prowadzenie wykazu dziennych opiekunów, z którymi zawarto umowę o świadczenie usług;
d) przygotowywanie projektów uchwał dotyczących zadań realizowanych w zakresie opieki nad
dziećmi do lat 3;
e) prowadzenie spraw, dotyczących otwartych konkursów ofert na opiekunów dziennych oraz
kontrola prawidłowej realizacji umów w tym zakresie;
f) obsługa merytoryczna i kancelaryjna Zastępcy Burmistrza, wykonującego uprawnienia
nadzorcze wobec żłobków i klubów dziecięcych oraz dziennych opiekunów;
7) w zakresie współpracy partnerskiej:
a) przygotowywanie projektów porozumień, merytorycznych zakresów współpracy z władzami miast
i instytucjami krajowymi oraz zagranicznymi, jak również nadzorowanie realizacji zawartych w
tym zakresie porozumień;
b) prowadzenie kompleksowej obsługi wyjazdów zagranicznych i przyjmowania delegacji
zagranicznych;
c) podtrzymywanie związków oraz rozwój współpracy z miastami bliźniaczymi poprzez wspólną
organizację różnych działań w zakresie oświaty, kultury, turystyki i sportu;
d) współpraca z jednostkami oraz pomoc organizacyjna w zakresie realizacji zadań,
wynikających z podpisanych przez miasto partnerskich przyrzeczeń;
e) obsługa kancelaryjno-techniczna Komisji ds. Kontaktów Zagranicznych Rady;
8) w zakresie promocji:
a) przygotowywanie materiałów promujących miasto np. folderów, map, widokówek, albumów oraz
ich dystrybucja;
b) organizowanie wyznaczonych imprez promocyjnych;
c) współpraca z innymi wydziałami Urzędu i jednostkami organizacyjnymi miasta przy
realizacji wszelkich form promocji;
d) współdziałanie z odpowiednimi jednostkami w przygotowywaniu imprez o charakterze
reprezentacyjnym z udziałem przedstawicieli miasta;
e) koordynacja działań w zakresie promocji kultury, turystyki i sportu;
9) Obsługa kancelaryjno-techniczna wpisów do Złotej Księgi Miasta Żywca.

Facebook
Poleć stronę